3 maart, 2015  |  Grafisch Interactief Ruimtelijk

Campagnestrategie Waterschap Groot Salland

Een pakkende campagnestrategie voor de komende waterschapsverkiezingen. Dat was de vraag van Waterschap Groot Salland aan ruim veertig creatieve ondernemers. Het voorstel dat het team van GO Graafisch Ontwerp presenteerde, kwam als winnaar uit de bus.

Dit winnende concept – dat tijdens de Hanzup Sessie in de Creatieve Coöperatie werd ontwikkeld door Victor Kammeijer, Mandy van Dijk en Gert de Graaf – bestond uit een sterk beeldende oplossing.
Met als kop 'Wanneer is voor jou het punt bereikt om te gaan stemmen?' wordt met beeldcollages getoond wat de impact zou kunnen zijn wanneer de dijken het een keer niet houden. Door in de beeldcollages herkenbare torens uit de regio te gebruiken, verandert een abstract thema van een ver-van-mijn-bed-show in een situatie die de bewoners persoonlijk raakt.

Naast het uitwerken van het communicatieconcept is ook een complete campagnestrategie uitgewerkt met middelen voor zowel de online als offline-communicatie, budgetten en planningen. Veel van deze middelen hebben we uiteindelijk ook mogen realiseren zoals visuals, advertenties, flyers, banners, een campagne-decor en een verkiezingskrant.


gerelateerde berichten